12/11/2011

Zeszyt czekoladowo- waniliowy. Tutorial.

Panna Pandka zapytała jak oklejam zeszyt scrapowymi papierami. Odpowiedź w postaci tutoriala:

Potrzebne:
- zeszyt,
- papier,
- nożyk / nożyczki,
- klej / taśma,

Dodatkowo:
- ćwieki,
- magnesy,
- dziurkacz brzegowy,
- tasiemka / wstążka,
- inne ozdoby.

Dopasowujemy rozmiar papieru do zeszytu. Z każdej strony zostawiłam margines ok. 3,5 cm:



Brzegi (góra, dół, prawa strona) ozdobiłam używając dziurkacza brzegowego:


Tył zeszytu potraktowałam cienką warstwą kleju, zwracając szczególną uwagę na brzegi. Przykleiłam papier wygładzając go kostką introligatorską od środka do brzegu, pamiętając o rowku przy grzbiecie zeszytu. Zamiast kostki można użyć linijki, noża, najlepiej czegoś o lekko zaokrąglonym brzegu:


Tak powinien wyglądać zeszyt po naklejeniu papieru:


Wycięłam nadmiar papieru przy grzbiecie ("na oko"):


I przykleiłam papier na przedniej części, wgniatając papier w rowek:



Papier na tylnej okładce należy dociąć i odpowiednio zagiąć do środka:



Następnie docięłam papier na część przednią, od razu zdobiąc brzegi dziurkaczem:


Zostawiając brązowy margines przykleiłam papier na przedniej okładce zeszytu i docisnęłam go dokładnie kostką introligatorską:


Z nadmiarem papieru wewnątrz postępujemy jak wyżej:


Zeszyt gotowy:

Zdobienie jest już dodatkiem, ale pokażę sposób na zapięcie zeszytu. Potrzebna jest wstążka o długości trzech szerokości zeszytu - brzmi dziwnie, ale chyba zrozumiale :)


Zostawiamy nadmiar wstążki (około 1 cm) na przedniej okładce, a część wystającą spod zeszytu zginamy na pół wsuwając końcówkę pod okładkę. Między dwa kawałki wstążki, dla usztywnienia, możemy włożyć tekturkę:


W tekturce robimy małą dziurkę (miejsce na ćwiek), do wstążki najlepiej przykleić ją taśmą dwustronną, klej może stworzyć niechciane plamy:



Taśmę umieszczamy również na zeszycie i przyklejamy wstążkę:


Na okładce widoczne są dwa małe punkty - płaskie magnesy wklejone pod wstążkę:


Zamknięcie gotowe:



Miłego wieczoru.

17 komentarzy:

  1. Agafio dziękuję :D Gdyby nie to, że nie mam wolnego zeszytu, zaraz rozpoczęłabym świąteczną produkcję! Nie pomyślałam, że można oklejać dwoma różnymi paskami papieru. I pomysł na zamknięcie, jest boski!
    Dziękuję raz jeszcze.

    A tak poza tym, to jest z Ciebie kobieta-ekspres :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny zeszyt ^^ dziękuję za tutka ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten tutorial jest fantastyczny! Bardzo przejrzysty. Ja dopiero stawiam pierwsze kroki w scrapowaniu, więc to coś idealnego dla mnie ;) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zeszyt jest po prostu genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ej... jutro kupuję zeszyt i robię go na bóstwo tak jak ty swój.. Heheh
    Fajny blog. Zaobserwujesz.??

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam , że to takie prosta a obdarowana osoba ma coś niepowtarzalnego !!!! Może jeszcze zdążę przed świętami coś takiego zrobić :)))
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowo i przydatnie. Podziwiam Twoją precyzję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe ozdobienie zeszytu, napewno skorzystam z kursiku bo nie wiedziałam jak zacząć, a to proste takie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurs jest świetny i na pewno skorzystam (pewnie w święta:) bo nigdy nie ozdabiałam zeszytu, a kocham piękne notatniki i bruliony:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za tutorial. Jestem początkująca w tym temacie i takie "łopatologiczne" kursy utwierdzają mnie w przekonaniu, że to wcale nie jest trudne. Teraz tylko zaopatrzyć się w narzędzia i do roboty.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja jeszcze poproszę o tutorial jak robiłaś osioły dla M. tylko proszę mnie nie odsyłać na stronę pani Doroty :) Żartuję, ale wrzuć choć zdjęcie tych łosi, mnie one przypominają bardziej nietoperze zatopione w piance do golenia :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny tutorial, na pewno skorzystam;-0

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję. Kiedyś skorzystam i wreszcie uporządkuję swoje kuchenne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze bałam się tych załamań w zeszytach a to takie proste. I świetny pomysł, żeby brzegi wykończyć dziurkaczem.
    Pozdrawiam i życzę Radosnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześwietny kurs!! :) dziekuję Ci bardzo za inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki, świetny kurs. :D Właśnie skończyłam robić swój zeszyt. ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Wielkie dzięki! Podziwiałam piękne notesy - teraz mogą zrobić sama!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! Każde Wasze słowo bardzo mnie cieszy i jest ogromną motywacją do dalszego pisania.

Copyright © 2016 Agafia J , Blogger