1/18/2012

Kulinarnie i Dziadkowo.

Dzisiaj ostatnia kartka z serii "21,22 stycznia". Prosta, elegancka, a przede wszystkim dla moich najlepszych na świecie Dziadków.


Ale dzisiaj więcej niż o kartce będzie o kuchni i cukinii. Naszło mnie ostatnio na gotowanie, a dzisiaj stworzyłam tak zwane "niebo w gębie". Brzmi to nieskromnie, jednak opinię wydał ekspert w dziedzinie spożywania warzyw - moja mama.  Jej oko i żołądek krytyczne na moje wariacje kulinarne, dlatego cieszę się i  dzielę z Wami.


O ile wygląda jak placki to w smaku rewelacyjne, lekkie, w sam raz na przekąskę, choć ja się nimi najadłam. A co to takiego? Placki cukiniowe. Uwielbiamy cukinię, ale robiona na dwa sposoby, może się znudzić. Dlatego dziś poszalałam. Przepis na 5 minut, poziom trudności: -5 ;)

Placki cukiniowe

Składniki:
1/2 szklanki mąki,
sól, pieprz ziołowy, papryka - pieprz może być zwykły, paprykę dodaję prawie wszędzie :)
2 jajka,
1/4 szklanki mleka
3 średnie cukinie starte na grubych oczkach

Zmieszać według powyższej kolejności. Masa to przede wszystkim cukinia, więc nie przerażajcie sie, że jest jej tak dużo. Smażyć jak zwykłe placki, do zrumienienia się na jednej stronie, przewrócić i dopiec drugą stronę.

Jutro chciałabym zrobić ciasto, ale jak znam życie przeciągnie się do weekendu. W każdym razie obiecałam sobie, że będę dbała o rozwój kulinarny - początki nie są złe. Ofiar w ludziach brak. Miłego wieczoru i do przeczytania już wkrótce!

Agafia

9 komentarzy:

  1. Kartka bardzo ładna. Placuszki takie też lubię, zajadam się nimi w sezonie cukiniowym. W tym roku pierwszy raz posiałam cukinię i miałam co przerabiać :) Nawet dżem z cukinii zrobiłam, ale akurat nam nie podszedł;) Placuszki za to, np. z tzatziki albo sosem kurkowym - rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm Ale mi się zachciało takich placuszków....

    OdpowiedzUsuń
  3. Kartka ślicznie delikatna a z przepisu skorzystam dzięki:]

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja cukinię w tym roku do wszystkiego dodawałam prócz ciast. A i to nie jest takie zupełnie przesądzone, bo mam jeszcze ze dwa słoiczki cukinii a la ananas :)
    A kartka nadal w stylu wiosennym! Tak się ciepło robi na widok tych kolorków

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładna kartka ^^

    a przepis na placki muszę wypróbować :) całkiem fajne warzywko z tej cukinii, a ja go jakoś w kuchni nigdy nie używałam - może dlatego, że do tej pory miałam okazję jeść tylko duszoną, a ta mi potwornie wręcz nie smakuje :P

    pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna karteczka no i narobiłaś mi apetytu na takie placki, kurcze gdzie ja teraz cukinię dopadnę:):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za słówko:) Już wątpiłam, że ktoś w ogóle zajrzy...
    Świetne prace! Będę zaglądać. Serdeczne pozdrowienia:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna karta w kolorach wiosny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! Każde Wasze słowo bardzo mnie cieszy i jest ogromną motywacją do dalszego pisania.

Copyright © 2016 Agafia J , Blogger