4/21/2016

Jak ciekawie pomalować ściany w pokoju dziecka (i nie tylko)?

Stanęliśmy w tym roku przed ciężkim wyborem! Wyborem koloru farb do pokoju potomka. Ja chciałam biel i szarość złamane miętą, M. podszedł do tematu bardziej praktycznie - skoro już kupiliśmy do tego pokoju dwie farby w odcieniach ciepłego beżu złamanego czekoladą to ich użyjmy. Mój argument, że ten pokój miał być gościnnym, a nie dziecięcym nie trafiał. Debatowaliśmy, ja szukałam inspiracji... Któregoś dnia weszłam do mieszkania, a M. był już w trakcie malowania ścian na dwa, zakupione z myślą o nocujących u nas gościach, kolory: Cappuccino i Cotton Candy. 




I co zrobić? Płakać, bo nie po mojemu? Czy cieszyć się, bo mąż chwycił za wałek bez podania i trzech zdjęć? Trochę się boczyłam, ale teraz jestem bardzo zadowolona.

Po pierwsze - pokój odbiega od reszty mieszkania, ale nadal jest z nią spójny. 
Po drugie - kolory są bardzo delikatne i prawie wszystko do nich pasuje. 
Po trzecie - mam swoje wymarzone gwiazdki na ścianie.




Jak Wam się podoba pierwsza odsłona pokoju JJ? To na razie tylko niewielki fragment, ale wkrótce na pewno pokażę całość.

Szukając inspiracji znalazłam wiele pięknych zdjęć, którymi się z Wami podzielę. Może i Was zainspirują do szybkiej metamorfozy pokoju. U nas "kropką nad i" są białe gwiazdki, których namalowanie zajęło nam jakieś 30 minut. Bez nich ściany byłyby zwyczajnie beżowe. Fakt, że prawdziwy klimat w pomieszczeniu tworzą dodatki, ale czym innym są namalowane gwiazdki?

Co poza gwiazdkami brałam pod uwagę? Oczywiści groszki, kropki i kropeczki, a także romby. Myślałam też o czymś bardziej artystycznym, ale do tego brakuje mi talentu. Romby odpadły w przedbiegach - strasznie dużo pracy z nimi, choć efekt zdecydowanie jest tego wart. A kropki? Kropki zostawiam dla córki, może kiedyś będę miała.

Groszki mogą być małe i gęsto usiane...

Źródło: Pinterest.com / mackapar.blogspot.gr
Źródło: Pinterest.com / mrsfancee.com/
 Większe, prawie zlewające się z tłem...

Źródło: Pinterest.com / www.little-look.com
 Kolorowe i niesymetrycznie rozrzucone...

Źródło: Pinterest.com / mollymeg.com
 Albo kolorowe, ale symetryczne...

Źródło: mrspolka-dot.com/
Romby wyglądają fantastycznie, ale jest z nimi sporo zabawy! Dlatego obstawiam, że drugi i czwarty pokój z rombami nie jest jest malowany w ten piękny wzór, ale położono w nim tapetę. 

Źródło: Pinterest.com / 79ideas.org
Źródło: Pinterest.com / petitandsmall.com
Źródło: Pinterest.com / blog.sirlig.dk/
Źródło: Pinterest.com / praktyczneipiekne.com
Na sam koniec zostawiłam gwiazdki...

Źródło: Pinterest.com / uwdecals.com
Duże wyglądają ciekawie, ale w wersji jasnej, prawie zlewającej się z tłem. W wersji ciemnej są mocno przytłaczające i nie wiem czy szybko by się nie znudziły. Poza tym wiadomo, że w pokoju dziecka rzeczy przybywa. Mocno kontrastujące gwiazdy na jasnej ścianie w połączeniu z zabawkami na półkach wprowadzą chaos.

Źródło: Pinterest.com / projectnursery.com
Źródło: Pinterest.com / theanimalprintshop.com
Czy ktoś powiedział, że trzeba od razu zapaćkać całą ścianę? Te małe gwiazdki w trzech kolorach, niesymetrycznie przyklejone obok półek wyglądają rewelacyjnie.

Źródło: Pinterest.com / lovelylife.se
A w tym pokoju mogłabym spać.... Gwiazdy jak na niebie - małe i większe, jaśniejsze i ciemniejsze. Do tego dwie chmurki... dobranoc!

Źródło: Pinterest.com / petitandsmall.com
Wszystko ładnie w teorii, a jak to wygląda w praktyce? Sklepy internetowe mają w ofercie mnóstwo szablonów, ale jeżeli decydujemy się na prosty wzór (kółko, gwiazdka, trójkąt itd.) to szablon możemy zrobić sami w kilka minut i za kilkadziesiąt groszy.

Jak zrobić szablon do malowania?

Kółko narysujemy cyrklem, trójkąt przy użyciu linijki. Gwiazda przy odrobinie umiejętności geometrycznych też nam wyjdzie. Jeśli jednak przerasta to Wasze możliwości to wydrukujcie grafikę gwiazdki z sieci. Gotowy wzór podłóżcie pod sztywną, przezroczystą ofertówkę (teczkę na dokumenty) i odrysujcie, a następnie wytnijcie. Voila! Wasz szablon jest gotowy.

Druga opcja to naklejki. Kupcie folię samoprzylepną (na allegro od około 3 zł za 0,5m) i wytnijcie wybrany wzór. Ta metoda na pewno jest czystsza i łatwiejsza do poprawek. Wycięcie gwiazdek nie jest strasznie skomplikowane, a przy kółkach pomoże nam cyrkiel tnący.

To co? Zmieniacie plany na weekend i malujecie ściany?
Jak Wam się podoba nasza ściana w gwiazdki?

Ściskam, ciągle w Dwupaku,

A.




9 komentarzy:

  1. Cudowna ta rozgwieżdżona ściana.Aż nie mogę uwierzyć że 30min pracy a taki efekt.Jest idealnie równo.Brawo Ty :) a raczej Wy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha dwupak pozdrawia dwupak :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzą mi się gwiazdki w pokoju Młodej :) Ślicznie to u Was wyszło :) I ten spokojny beż. Cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie...
    hihi, ja chyba skuszę się na groszki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne pokoiki, a praca tego wykonania to tylko 30 min. Spróbuje taki u siebie zrobić dla mojego synka, mam nadzieje, że żona będzie zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się teraz podoba, jak są takie kroki kolorowe na ścianie, super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pokoj dziecka musi byc kolorowy i dopasowany pod jego ulubione postacie bajkowe np nemo lub król lew :) na rynku dostepnych jest wiele rodzajów dobrej jakosci farb np śniezka wiec jest w czym wybierac

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba kolorystyczna wersja trapezów na ścianie. Wyglądają przepięknie i do tego dodają takiego przyjemnego ożywienia

    OdpowiedzUsuń
  9. prześlicznie! Gratuluję pomysłowości i kreatywności. Wygląda bajecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! Każde Wasze słowo bardzo mnie cieszy i jest ogromną motywacją do dalszego pisania.

Copyright © 2016 Agafia J , Blogger